zoom
zoom out product zoom reset product zoom in product
X
1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ
1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ
1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ
1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ
1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ
1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ

1902 PIERRE LOTİ SİYAH BEYAZ KARTPOSTAL LEVANT KOLEKSİYON TARAFINDAN YAPILMIŞ TIPKI BASIM AKKASI YAZISIZ

Fransız yazar Pierre Loti asıl adıyla Julien Viaud’un (d. 1850-ö. 1923) İstanbul sevdalısı bir seyyah olduğu birçoğumuzun malumudur. Bahriye subayı göreviyle Japonya’dan Senegal’e, Hindistan’dan Çin’e, Amerika’dan İran’a dünyanın farklı coğrafyalarını dolaşmış olan Loti’nin Osmanlı coğrafyasıyla tanışması ilk 1870 yılında İzmir’e gelişiyle olur. Bundan altı sene sonra, yazarın yolu bu sefer Osmanlı başkentine düşer. Bu yolculuk onun hayatında bir dönüm noktasıdır. Fransız Sefarethanesi’nin karakol gemisi Le Gladiateur’de görev almak üzere geldiği İstanbul şehri onun hayatına bundan sonra hiç çıkmamak üzere yerleşir. Büyüsüne kapıldığı, âşık olduğu İstanbul’a 1876’dan 1919 yılına kadar birçok kez gelir. Şehirle Beyoğlu’nda başlayan selamlaşma Boğaziçi’nden Eyüp’e uzanan bir yaşanmışlığa dönüşür. Bu yaşanmışlık sayesinde Osmanlı toplumu, Müslüman yaşamı, gündelik hayat, dönemin sosyal ve politik meseleleri üzerine izlenimler edinir. Selanik’te başlayıp İstanbul’a uzanan bir aşk hikâyesi olan Aziyadé (1879) ve özgürlükleri kısıtlanmış Osmanlı kadınları ve harem yaşamını konu edinen Les Desenchantées (Mutsuz Kadınlar, 1906) adlı romanları; Balkan savaşları sırasında Batılı devletlerin Osmanlılar karşısında aldığı tavrın eleştirisi niteliğinde olan La Turquie Agonisante (Can Çekişen Türkiye, 1913) ve I. Dünya Savaşı sonrasında Türkiye’nin haklarını Avrupa devletlerine karşı savunduğu yazılardan oluşan Suprèmes Visions d’Orient (Doğu’nun Son Görünümleri, 1921) gibi eserleri bu izlenimlerin, hatıraların ve tanıklıkların ürünleridir.

Ürün Kodu : 29057

Stock: 1





Henüz Yorum Yapılmamış !
Yorum yapabilmek için giriş lütfen giriş yapınız. Üye Girişi




Anahtar Kelimeler

Fransız yazar Pierre Loti asıl adıyla Julien Viaud’un (d. 1850-ö. 1923) İstanbul sevdalısı bir seyyah olduğu birçoğumuzun malumudur. Bahriye subayı göreviyle Japonya’dan Senegal’e Hindistan’dan Çin’e Amerika’dan İran’a dünyanın farklı coğrafyalarını dolaşmış olan Loti’nin Osmanlı coğrafyasıyla tanışması ilk 1870 yılında İzmir’e gelişiyle olur. Bundan altı sene sonra yazarın yolu bu sefer Osmanlı başkentine düşer. Bu yolculuk onun hayatında bir dönüm noktasıdır. Fransız Sefarethanesi’nin karakol gemisi Le Gladiateur’de görev almak üzere geldiği İstanbul şehri onun hayatına bundan sonra hiç çıkmamak üzere yerleşir. Büyüsüne kapıldığı âşık olduğu İstanbul’a 1876’dan 1919 yılına kadar birçok kez gelir. Şehirle Beyoğlu’nda başlayan selamlaşma Boğaziçi’nden Eyüp’e uzanan bir yaşanmışlığa dönüşür. Bu yaşanmışlık sayesinde Osmanlı toplumu Müslüman yaşamı gündelik hayat dönemin sosyal ve politik meseleleri üzerine izlenimler edinir. Selanik’te başlayıp İstanbul’a uzanan bir aşk hikâyesi olan Aziyadé (1879) ve özgürlükleri kısıtlanmış Osmanlı kadınları ve harem yaşamını konu edinen Les Desenchantées (Mutsuz Kadınlar 1906) adlı romanları; Balkan savaşları sırasında Batılı devletlerin Osmanlılar karşısında aldığı tavrın eleştirisi niteliğinde olan La Turquie Agonisante (Can Çekişen Türkiye 1913) ve I. Dünya Savaşı sonrasında Türkiye’nin haklarını Avrupa devletlerine karşı savunduğu yazılardan oluşan Suprèmes Visions d’Orient (Doğu’nun Son Görünümleri 1921) gibi eserleri bu izlenimlerin hatıraların ve tanıklıkların ürünleridir.
Başarıyla Sepete eklendi !