HATIRA-İ UHUVVET BAHATTİN ÖZTÜNCAY PORTRE FOTOĞRAFLARIN CAZİBESİ 359 SAYFA 1846-1950

BAHATTİN ÖZTUNCAY HATIRA-İ UHUVVET PORTRE FOTOĞRAFLARIN GAZİBESİ : 1846-1950 GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATININ EN ÖNEMLİ SAYILACAK BİR DÖNEMİNDEN 1917-1927 YILLARI ARASINDAN, KALAN İMZALI VE İTHAFLI PORTRELERİ 352 SAYFADAN OLUŞMAKTADIR

Portre fotoğrafların dayanılmaz cazibeleri bu kağıttan kayıtların insanın dış görünüşünün ve iç dünyasının tam kesişim noktasında bulunmalarından kaynaklanır. Gerek politika, gerek sanat ve gerekse bilim dünyasında iz bırakmış kişiler üzerine asırlardır yazılan ve basılan sayfalar dolusu biyoğrafiler, bu kişilerin portreleri eşliğinde çok daha okunabilir ve dikkat çekici hale gelirler. Bu kitapta kullanılan fotoğrafların önemli bir bölümü sahiplerinin imza ve ithaflarını taşıyor. Geçmişten günümüze kalan iki boyutlu ve kağıttan kayıtlara canlılık katan bu türden ilaveler onlara âdeta sonsuza dek yaşatacak bir ruh kazandırmaktadır.

 Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının en önemli sayılacak bir döneminden ,1917-1927 yılları arasında kalan imzalı ve ithaflı portreleri ;Ankara  zindanı avlusundaki Nazım Hikmet ;henüz 31 yaşında yaşama veda eden Muhiddin Sebati ;kederli yüz ifadesiyle Tevfik Fikret; masumiyet simgesi Dürrüşehvar Sultan ;sefahat dolu yaşama düşkünlüğü vurgulanmak istenen Halil Şerif Paşa; tahttan indirilmiş sabık Sultan Abdülaziz ; esir düşdükten sonra kılıcı iade edilmiş Gazi Osman Paşa ; Rus işgalinden İstanbul'u kurtarmaya çalışan nefer kıyafetinde Osman Hamdi Bey ; fesiyle poz veren Fausto Zanaro; otoportreleriyle fotoğrafçılar James Robertson , francis Frith , Vasilaki Kargopulo ,Viçen Abdullah ve Boğos Tarkulyan ; Halifelik makamına seçilmiş Abdülmecid Efendi; kırmızı pastel kalemle yazılmış gözalıcı ithafıyla Muhsin Ertuğrul; tüm cazibesiyle genç Bedia Muvahhit; fırtınalı dünyasıbda çırpınan delikanlı Fikret Mualla kalıplaşmış toplumsal değerleri sadece bir 'hiç' olarak gören Neyzen Tevfik ve yine bu kitapta kullanılan ve toplam sayıları180'i geçen diğer çarpıcı örnekler , portre fotoğrafların sanatsal ve belgesel açıdan önemlerini ortaya koymaktadır.

 

Ürün Kodu : 18243

Stock: 1

KULLANILMIŞ ÜRÜNDÜR

2,250 ₺ + KDV


Whatsapp ile Sipariş





Henüz Yorum Yapılmamış !
Yorum yapabilmek için giriş lütfen giriş yapınız. Üye Girişi




Anahtar Kelimeler

BAHATTİN ÖZTUNCAY HATIRA-İ UHUVVET PORTRE FOTOĞRAFLARIN GAZİBESİ : 1846-1950 GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATININ EN ÖNEMLİ SAYILACAK BİR DÖNEMİNDEN 1917-1927 YILLARI ARASINDAN KALAN İMZALI VE İTHAFLI PORTRELERİ 352 SAYFADAN OLUŞMAKTADIRPortre fotoğrafların dayanılmaz cazibeleri bu kağıttan kayıtların insanın dış görünüşünün ve iç dünyasının tam kesişim noktasında bulunmalarından kaynaklanır. Gerek politika gerek sanat ve gerekse bilim dünyasında iz bırakmış kişiler üzerine asırlardır yazılan ve basılan sayfalar dolusu biyoğrafiler bu kişilerin portreleri eşliğinde çok daha okunabilir ve dikkat çekici hale gelirler. Bu kitapta kullanılan fotoğrafların önemli bir bölümü sahiplerinin imza ve ithaflarını taşıyor. Geçmişten günümüze kalan iki boyutlu ve kağıttan kayıtlara canlılık katan bu türden ilaveler onlara âdeta sonsuza dek yaşatacak bir ruh kazandırmaktadır. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının en önemli sayılacak bir döneminden 1917-1927 yılları arasında kalan imzalı ve ithaflı portreleri ;Ankarazindanı avlusundaki Nazım Hikmet ;henüz 31 yaşında yaşama veda eden Muhiddin Sebati ;kederli yüz ifadesiyle Tevfik Fikret; masumiyet simgesi Dürrüşehvar Sultan ;sefahat dolu yaşama düşkünlüğü vurgulanmak istenen Halil Şerif Paşa; tahttan indirilmiş sabık Sultan Abdülaziz ; esir düşdükten sonra kılıcı iade edilmiş Gazi Osman Paşa ; Rus işgalinden İstanbul'u kurtarmaya çalışan nefer kıyafetinde Osman Hamdi Bey ; fesiyle poz veren Fausto Zanaro; otoportreleriyle fotoğrafçılar James Robertson francis Frith Vasilaki Kargopulo Viçen Abdullah ve Boğos Tarkulyan ; Halifelik makamına seçilmiş Abdülmecid Efendi; kırmızı pastel kalemle yazılmış gözalıcı ithafıyla Muhsin Ertuğrul; tüm cazibesiyle genç Bedia Muvahhit; fırtınalı dünyasıbda çırpınan delikanlı Fikret Mualla kalıplaşmış toplumsal değerleri sadece bir 'hiç' olarak gören Neyzen Tevfik ve yine bu kitapta kullanılan ve toplam sayıları180'i geçen diğer çarpıcı örnekler portre fotoğrafların sanatsal ve belgesel açıdan önemlerini ortaya koymaktadır.
Başarıyla Sepete eklendi !